Четвер, 22.11.2018, 14:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Категорії розділу
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
www.teach-inf.at.ua
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ ВЧИТЕЛЯ

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

РОЗРОБКА ПЛАНУ-КОНСПЕКТУ УРОКУ з теми “Кроткі історичні відомості (від абака до нетбука)” для другого класу загальноосвітньої школи
[ Викачати з сервера (8.57 Mb) ] 16.01.2014, 22:50

РОЗРОБКА ПЛАНУ-КОНСПЕКТУ УРОКУ

 з теми "Кроткі історичні відомості (від абака до нетбука)”

 для другого   класу   загальноосвітньої школи

Мета: ознайомити учнів із історичними відомостями про пристрої для обчислень, які було винайдено людьми в різні часи та їх застосуванням. Навчити розрізняти обчислювальні пристрої і машини. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення. Виховувати спостережливість, уважність, наполегливість,  інтерес до предмету.

Тип уроку: формування нових знань. 

Обладнання: мультимедійне обладнання: проектор, екран  або мультимедійна дошка; програмний комплекс GCompris, презентація PowerPoint «Як винайшли комп’ютер», підручник, робочі зошити, інструкція з правил техніки безпеки.

Програмне забезпечення: Windows XР, програмний комплекс GCompris.

Хід уроку

I. Організаційний  етап (4 хв.)   

Гарно й зручно ми сідаєм,

Про комп’ютер все вивчаєм.

Нашу пам'ять ми вмикаєм –

Нові знання здобуваєм.

1.      Мотивація навчальної діяльності

Ми помандруєм в світ науки,

Що гордо інформатикою звуть…

Та лиш кмітливість і увагу

З собою взяти не забудь.

2.      Актуалізація набутих раніше знань

Бесіда:

-          Діти, пригадайте, що таке інформація?

-         Як людина отримує інформацію?

-         Що можна робити з інформацією?

Люди весь час намагались отримати, опрацювати, зберегти та передати інформацію своїм нащадкам. Уявімо, що вчені нарешті винайшли машину часу. Давайте зазирнемо в ті далекі часи, коли ще не було комп’ютерів.

3.      Оголошення теми уроку Отже, чи завжди існували комп’ютери? Якими вони були в давнину? Про це ми дізнаємося на сьогоднішньому  уроці.

II. Основна частина (30 хв.)

1. Вивчення нового матеріалу (10 хв.)

Вчитель презентує у електронному вигляді новий матеріал «Як винайшли комп’ютер» (презентація PowerPoint)

Сьогодні ми:

       дізнаємося, які пристрої для обчислень було винайдено людьми в різні часи, як їх застосовували;

       познайомимось із різними обчислювальними машинами;

       навчимося розрізняти обчислювальні пристрої і машини;

       згадаємо історію лічби.

Первісні люди не знали чисел. Для запам’ятовування певної кількості предметів вони використовували різні підручні засоби : смужки, камінчики, свої пальці тощо.

Деякі народи, в тому числі й українці, для запам’ятовування кількості предметів використовували спеціальні зарубки. А в Південній Америці використовували спеціальні розрахункові мотузки–кіпу.

Найпоширенішим пристроєм для обчислень, що дійшов через століття до наших днів, був абак (або рахівниця).

Абак – рахункова дошка,  яку застосовували  для арифметичних обчислень у стародавні часи. Дошка абака була розділена лініями на смуги, обчислення здійснювали за допомогою розміщених на смугах камінців.

Пізніше «родичі» абака з’явились у Китаї (суань-пань), ще пізніше – у Японії (соробан) та в Росії (рахівниця).

Першою механічною обчислювальною машиною вважають машину, побудовану в 1642 році французьким математиком Блезом Паскалем. Вона виконувала тільки операції додавання і віднімання.

Потім з’явились й інші механічні машини. Арифмометр Лейбніца вже міг виконувати чотири арифметичні дії. А машина Бебіджа навіть працювала під керуванням програм.

Перші комп’ютери називали електронними обчислювальними машинами (ЕОМ). Перша вітчизняна ЕОМ була розроблена в Києві у 1951 році під керівництвом академіка С.А.Лебедєва.

За останні десятиріччя обчислювальна техніка у своєму розвитку зробила величезний крок. З’явились суперкомп'ютери, планшетні, портативні, кишенькові, персональні комп’ютери (ПК) та багато інших.

2. Фізкультхвилинка (2 хв.)

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли.

І за парти рівно сіли.

3. Закріплення знань і навичок (6 хв.)

Виконуємо практичні завдання в робочих зошитах.

(Навчитися відрізняти пристрої для лічби, механічні обчислювальні машини, електронні обчислювальні машини.)

4. Виконання вправи для зняття втоми очей і м’язів (1 хв.)

Із-за парт ми піднялись,

Всі добряче підтяглись,

Гарно спинки всі прогнули

І про втому геть забули.

Пальці всі в замок закрили

Й стисли їх мерщій щосили.

А тепер присіли – раз!

Фізкультпауза у нас.

Піднялись і пострибали,

Мов сніжинки покружляли.

Сіли рівно – і до праці.

Хай не стомлюються пальці.

5. Робота за комп’ютером (13 хв.)

Інструктаж з правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

Запустити на виконання програму GCompris.

Завдання.  Послідовно вибери кнопки:                   .

Перед тобою на правому полі – вітрина з предметами.

Користуючись кнопками зі стрілками     та    спробуй  відтворити послідовність та розташування предметів на лівому полі.

              

 

 

 

 

III. Заключна частина (4 хв.)

 Підсумки  уроку (рефлексія)

На уроці ми гарно працювали, старались,

Про історію комп’ютера  дізнались.

Тож заняття це пройшло не марно,

Будемо навчатись старанно і гарно.

 А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці. Учні розповідають :       

Сьогодні на уроці я :

щ    Навчився (лася)

щ    Дізнався (лася)

щ  Повторив (ла)

щ  Закріпив (ла)

щ   Удосконалив (ла)

Діти висловлюють свої враження від уроку і малюють у робочому зошиті біля назви уроку відповідний смайлик.

Категорія: Мої файли | Додав: Edelveis | Теги: урок, короткі історичні відомості розвитк, 2 клас, від абака до нетбука
Переглядів: 2038 | Завантажень: 158 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: